Το σχολείο μας
Για εκπαιδευτικούς
Για μαθητές
Για γονείς
Επικοινωνία
Συνδέσεις γνωστών μας
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 142ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Σχ. Έτος: 2024-25
Αγαπητοί γονείς, το σχολείο είναι ο χώρος όπου οι μαθητές περνούν πολλές ώρες, μαθαίνουν, δημιουργούν, συνεργάζονται, παίζουν, χαίρονται αλλά αντιμετωπίζουν και δυσκολίες. Οι κανόνες έχουν σκοπό να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε να πραγματοποιηθεί αποτελεσματικότερα η εκπαιδευτική διαδικασία και το σχολείο να λειτουργεί ως μια κοινότητα αγωγής. Κοινός στόχος όλων των μετεχόντων στη σχολική κοινότητα είναι όχι μόνο η πρόοδος των μαθητών, αλλά κι η υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία κι η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός όλων σε κοινούς, συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η αγωγή υγείας κ.λ.π. 1. Προσέλευση – παραμονή στο σχολείο και αποχώρηση από αυτό Προσέλευση: ∙ Το Σχολείο αποτελεί φυσικό κι αναντικατάστατο χώρο αγωγής και μάθησης, μέσα στον οποίο πραγματοποιείται συγκεκριμένη κι οργανωμένη προσπάθεια για την επίτευξη των στόχων της αγωγής. Γι’ αυτό πρέπει η συμμετοχή των μαθητών να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδο τους. ∙ Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική. ∙ Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται από τις 8.00 ως 8.15 από τις εισόδους του σχολείου. ∙ Το κουδούνι χτυπάει 8:15 το πρωί. ∙ Η άφιξη των μαθητών που παρακολουθούν την πρωινή ζώνη γίνεται από τις 7.00 ως 7.15. Στη συνέχεια η είσοδος του σχολείου κλείνει για λόγους ασφαλείας. Την πρωινή ζώνη παρακολουθούν μόνο όσοι μαθητές παραμένουν και στο ολοήμερο απογευματινό πρόγραμμα του σχολείου. ∙ Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής καθυστερήσει δικαιολογημένα, έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του κατά τη διάρκεια του 1ου διαλείμματος και όχι στη διάρκεια του 1ου διδακτικού δίωρου. ∙ Οι ενήλικες που συνοδεύουν τα παιδιά τους το πρωί, αφού βεβαιωθούν ότι εισήλθαν στο προαύλιο, αποχωρούν αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι της έναρξης των μαθημάτων. ∙ Οι εκπαιδευτικοί εφημερίας, υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στις εισόδους του σχολείου. ∙ Κατά τη διάρκεια προσέλευσης των μαθητών / μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης. ∙ Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος. Ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.). ∙ Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.). ∙ Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως το δάσκαλο της τάξης και να υπογράψει το σχετικό έντυπο του σχολείου. Διάλειμμα: ∙ Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο, στο χώρο που έχει καθοριστεί για κάθε τάξη. Δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή στους διαδρόμους. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από τους δασκάλους ο χώρος παραμονής των μαθητών. Κανένας και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του. ∙ Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού κι ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Οι μαθητές παίζουν χωρίς να τσακώνονται, ήρεμα και για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο. ∙ Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα προσέρχονται γρήγορα στις θέσεις που έχουν οριστεί στο προαύλιο για κάθε τμήμα και στη συνέχεια ανεβαίνουν στις αίθουσες χωρίς να τρέχουν ή να σπρώχνονται (ή παραμένουν σε γραμμές στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν Γυμναστική). Έχουν ήδη τελειώσει το φαγητό τους, έχουν τακτοποιήσει τις ανάγκες τους κι έχουν πετάξει τα σκουπίδια τους στους ειδικούς κάδους που βρίσκονται σε όλους τους χώρους του σχολείου. Ο/Η εκπαιδευτικός εισέρχεται στην αίθουσα μαζί με τους/τις μαθητές/τριες και μετά το τέλος του μαθήματος εξέρχεται από αυτή όταν έχουν αποχωρήσει όλοι/όλες οι μαθητές/τριες, συνοδεύοντάς τους στο προαύλιο.
Κυλικείο: ∙ Οι μαθητές μπορούν να προμηθεύονται προϊόντα από το κυλικείο του σχολείου περιμένοντας στη σειρά τους με υπομονή και ηρεμία. ∙ Το Υπουργείο Υγείας ορίζει τα προϊόντα που μπορούν να διατίθενται στα σχολικά κυλικεία, με στόχο την προστασία της υγείας των μαθητών. Η επιτροπή του σχολείου και οι ελεγκτές του αρμόδιου Υπουργείου διενεργούν συχνούς ελέγχους για την τήρηση των υγειονομικών διατάξεων. Αποχώρηση: ∙ Οι μαθητές δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί γι΄ αυτό ο δάσκαλος της τάξης ή ο διευθυντής και αφού υπογράψει σχετική υπεύθυνη δήλωση να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του. ∙ Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου. ∙ Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αναχώρησή τους δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι αν ο κηδεμόνας τους κάποια μέρα καθυστερήσει. ∙ Η αναχώρηση των μαθητών από το σχολείο γίνεται ως εξής: ∙ Στο τέλος του 6-ωρου στις 13.15 από τις εξόδους του σχολείου. ∙ Στις 14:55 ή στις 15:50 για όσους μαθητές είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και οι γονείς-κηδεμόνες τους έχουν δηλώσει εξ αρχής την ακριβή ώρα αναχώρησής τους από το σχολείο. ∙ Στις 17:30 για όσους μαθητές είναι εγγεγραμμένοι στο Αναβαθμισμένο Ολοήμερο Πρόγραμμα και οι γονείς-κηδεμόνες τους έχουν δηλώσει εξ αρχής την ακριβή ώρα αναχώρησής τους από το σχολείο. ∙ Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αναχώρησή τους, τους περιμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου και πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα. 2. Συμπεριφορά μαθητών/τριών - Παιδαγωγικός έλεγχος
∙ Αποκλίσεις των μαθητών/τριών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στον/ στη συμμαθητή/τρια, στη σχολική περιουσία, θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. ∙ Τα σχολικά παραπτώματα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται η εφαρμογή των κάθε φορά ισχυόντων παιδαγωγικών μέτρων. ∙ Το ντύσιμο των μαθητών πρέπει να είναι κόσμιο ανάλογο με την εποχή και τις καιρικές συνθήκες και το αντικείμενο του μαθήματος. ∙ Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα καθώς και μεγάλα χρηματικά ποσά. ∙ Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων, με βάση σχετική νομοθεσία του υπουργείου παιδείας δεν επιτρέπεται για τους μαθητές. ∙ Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των Α’ και Δ΄ Τάξεων. Επίσης, για την ασφάλεια των μαθητών οι οποίοι παίρνουν μέρος στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής κρίνεται απαραίτητη η κατάλληλη ενδυμασία και η αποφυγή αντικειμένων πάνω στο σώμα τους τα οποία θα μπορούσαν να τους τραυματίσουν (σκουλαρίκια, δακτυλίδια, κολιέ κλπ). 3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού ∙ H ανάπτυξη θετικού ́σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια. ∙ Ο Διευθυντής συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/ μαθητριών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες/ουσες, για την τήρηση της πειθαρχίας και την πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού. ∙ Αναθέτει αρμοδιότητες στους εκπαιδευτικούς του σχολείου για την εύρυθμη λειτουργία του. ∙ Οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται με τους μαθητές/τριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, μεριμνούν για τη δημιουργία συνεργατικού κλίματος με τους γονείς/ κηδεμόνες , φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας. ∙ Σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5 του άρθρου 33 του ν. 5090/2024 όποιος εισέρχεται σε χώρο πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές κατά του εκπαιδευτικού προσωπικού, εργαζομένων, υπαλλήλων ή μαθητών διαταράσσει τη λειτουργία του, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή και αν η πράξη συνδέεται με πρόκληση βιαιοπραγίας, με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή. 4. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες ∙ Oι εκδηλώσεις και οι δραστηριότητες αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και έχουν ως στόχο τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/τριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Είναι απαραίτητες για την αποτελεσματική πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι΄ αυτό οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Η συμπεριφορά τους δε κι οι υποχρεώσεις τους κατά τη διάρκειά τους είναι ανάλογες, όπως και στο σχολικό πρόγραμμα. Σε περίπτωση επίσκεψης τηρείται το σχολικό ωράριο, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται. Για παράδειγμα στις Εθνικές γιορτές ορίζεται η διάρκεια της γιορτής και δε λειτουργεί το Ολοήμερο. 5. Συνεργασία Σχολείου - Οικογένειας - Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων Σχολείο – Οικογένεια: Οι κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά: ∙ Για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από το δάσκαλο της τάξης. Εκείνος ορίζει ημερομηνία κι ώρα τακτικής συνάντησης κι επικοινωνίας. ∙ Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων τηλεφωνικά, με email ή δια ζώσης ανάλογα με τις συνθήκες. ∙ Αν παραστεί ανάγκη πραγματοποιείται έκτακτη επικοινωνία. ∙ Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές (ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου ή στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα του σχολείου) κι ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου. ∙ Οφείλουν να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στο διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή. ∙ Όταν ανατίθεται στα παιδιά εργασία για το σπίτι αυτή είναι σχεδιασμένη από τον εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο των μαθητών του. Οι γονείς συμμετέχουν στη μελέτη των παιδιών τους επιβλέποντάς τα και όχι διεκπεραιώνοντας τις εργασίες τους. ∙ Είναι πολύ σημαντικό να δημιουργηθεί κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών με κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη των παιδιών. ∙ Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώνεται ο δάσκαλος της τάξης ή ο διευθυντής, οι οποίοι και θα διευθετούν το θέμα. ∙ Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια. ∙ Σε περίπτωση απουσίας μαθητή είναι καλό να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο, όπως επίσης και το σχολείο επικοινωνεί με την οικογένεια ιδιαίτερα σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίας. Το τηλέφωνο του σχολείου (210.2020088) είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση. Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι οι δάσκαλοι έχουν τα σωστά τηλέφωνά σας. ∙ Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς μαθητή δεν έχει την κηδεμονία του πρέπει να ενημερωθεί άμεσα το σχολείο. ∙ Οφείλουμε όλοι να δημιουργήσουμε καλό κλίμα συνεργασίας σχολείου - σπιτιού. ∙ Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα εμβολιασμών και οι γονείς και κηδεμόνες είναι υπεύθυνοι για την πραγματοποίησή τους. 7 Σχολείο - Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων: ∙ Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σχολικής κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων και κηδεμόνων η οποία και πραγματοποιείται αυτοδικαίως. Σχολικό Συμβούλιο: ∙ Το Σχολικό Συμβούλιο είναι επταμελές και αποτελείται από: α) Τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ο οποίος είναι ο Πρόεδρος του Σχολικού Συμβουλίου. Ο Διευθυντής αναπληρώνεται από τον Υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας. β) Δύο εκπρόσωπους του οικείου Δήμου, οι οποίοι προτείνονται κατά πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο. Ο ένας εκ των δύο αυτών εκπροσώπων είναι μέλος της Σχολικής Επιτροπής και είναι ο Αντιπρόεδρος του Σχολικού Συμβουλίου. Ο έτερος εκπρόσωπος είναι υπάλληλος της Διεύθυνσης ή του Τμήματος Παιδείας του οικείου Δήμου. γ) Τρεις εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας με τους νόμιμους αναπληρωτές τους. Οι ως άνω εκπαιδευτικοί και οι αναπληρωτές τους ορίζονται κατά πλειοψηφία από τον Σύλλογο Διδασκόντων της σχολικής μονάδας. δ) Έναν εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων, με το νόμιμο αναπληρωτή του, ο οποίος προτείνονται κατά πλειοψηφία από το Διοικητικό Συμβούλιο του συλλόγου. ∙ Λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν τον τρόπο οργάνωσης και εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. 6. Ποιότητα του σχολικού χώρου ∙ Ένας από τους στόχους του σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους/στις μαθητές/ τριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαρά και συντηρημένα κτίρια - αίθουσες, εργαστήρια, παραρτήματα, ο αύλειος χώρος - διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή των παιδιών. ∙ Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και οδηγούν στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. ∙ Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά /καταστροφή, μερική ή ολική, του σχολικού κτιρίου και των χώρων του καθώς και της υλικοτεχνικής υποδομής και του εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της. ∙ Πιο κάτω αναφέρεται λεπτομερώς η διαδικασία αντιμετώπισης φθορών που προκαλούν οι μαθητές: Αν ο μαθητής ή ο κηδεμόνας του δεν αποκαταστήσει τη ζημιά εντός πέντε ημερών, η Σχολική Μονάδα ενημερώνει τον οικείο Δήμο ή τη Σχολική Επιτροπή, που αναλαμβάνει την αποκατάσταση και ζητά την αποζημίωση από τον μαθητή ή τον κηδεμόνα του. Αν δεν καταβληθεί το ποσό, προβλέπεται βεβαίωση οφειλής και είσπραξή της σύμφωνα με τον νόμο. Στις περιπτώσεις, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδιο/ίδια, αν είναι ενήλικος/η. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών. Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη Σχολική Επιτροπή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή που επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη αποστέλλει το αποδεικτικό εξόφλησης στους γονείς/κηδεμόνες/ασκούντες την επιμέλειά του/της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου ή της Σχολικής Επιτροπής και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της. ∙ Καθοριστικής σημασίας είναι η ανάπτυξη αντισεισμικής συνείδησης και συμπεριφοράς στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές με τη διαρκή ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και εκπαίδευσή τους. ∙ Με πρωτοβουλία του Διευθυντή της σχολικής μονάδας συντάσσεται το σχέδιο μνημονίου ενεργειών για τη διαχείριση έκτακτων αναγκών. Σε κάθε τάξη υπάρχει τοιχοκολλημένο σχεδιάγραμμα εκκένωσης του κτηρίου με σαφείς οδηγίες. Το μνημόνιο ενεργειών επικαιροποιείται όταν υπάρξει κάποια αλλαγή. 7. Ανατροφοδότηση - προτάσεις βελτίωσης ∙ Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του. ∙ Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. ∙ Η τήρησή του από τους/τις μαθητές/τριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες/ασκούντες την επιμέλεια, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ́ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. ∙ Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. ∙ Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει μέχρι την έγκριση νεότερου. Προς ενημέρωσή όλων παρατίθενται οι παρακάτω σύνδεσμοι: ∙ Αντιμετώπιση ενδοσχολικής βίας και φαινομένων εκφοβισμού: https://stop-bullying.gov.gr. ∙ Ψηφιακή βεβαίωση φοίτησης: Ενιαία Ψηφιακή Πύλη Δημόσιας Διοίκησης https://www.secdigital.gov.gr. ∙ Ψηφιακή ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων: https://eschools.minedu.gov.gr/ ∙ Διατάραξη της λειτουργίας χώρων πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Άρθρο 33 του νόμου 5090/2024 (ΦΕΚ 30/Α/23-02-2024). Ο Εσωτερικός Κανονισμός του σχολείου συζητήθηκε σε έκτακτη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του 142ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 13:15, ύστερα από πρόσκληση του Διευθυντή, σύμφωνα με το ΦΕΚ 5387/26-09-2024 «Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης». μοιράστηκε σε αντίγραφα στους συμμετέχοντες, εγκρίθηκε και υπογράφηκε όπως ακολουθεί και ισχύει μέχρι την έγκριση νεότερου.: Σύλλογος Διδασκόντων: Αγραπίδης Κωνσταντίνος (Δ/ντής) Πλατή Ιωάννα Καρούσου Διονυσία Πατρικάκου Κωνσταντίνα Κουκουβαΐδου Μαρία Γιαννόπουλος Ανδρέας Παρασκευά Νίκη Αλεξανδρή Ειρήνη Ζαχαράκης Χρήστος Μπάλλα Ευαγγελία Μανωλάκος Προκόπης Κεφάλα Ισαβέλλα Λιάκου Τζένη Γιαννακοπούλου Άρτεμις Καραγιάννη Λυδία Ζάχου Αναστασία Πολίτη Μαρία Τσάνης Γεώργιος Μαμωνίδου Αφροδίτη Καψάλη Αγγελική Τσολάκου Αρετή Κιντσάκης Διαμαντής Μώρης Γεώργιος Μουστάκας Μιχάλης Παπαγεωργίου Αλεξάνδρα Νικολούλη Άννα Σμηλιάνη Έλενα Οικονόμου Σωτηρία Γεωργαντάς Αστέριος Λιόλου Μαρίνα Σκανδάλη Εβερδίκη Ροζάκη Καίτη Καμαρινοπούλου Αικατερίνη Συλλόγος Γονέων και Κηδεμόνων: Παπαπέτρου Μαρία Δημοπούλου Ελένη Νάνου Ανδριανή Παύλος Παναγιώτης Μητσοπούλου Αικατερίνη
Θάνου Εύη Δεληγιάννης Αντώνιος Εκπρόσωπος Δήμου Αθηναίων: Ευαγγελοανδρέας Κένης
|
Ημερολόγιο
Σχολικές Δραστηριότητες |
Εκδηλώσεις
Εισηγήσεις Εκδηλώσεων
ΔΕΠΥ-Μαθησιακές Δυσκολίες |